Na meer dan 20 jaar werkzaam te zijn geweest bij Akzo Nobel is Nieck Jan Boschman in 2007 voor zichzelf begonnen.
Bijna ieder schadebedrijf in Nederland heeft Nieck Jan in het verleden als Sales Manager bij Akzo Nobel Systems(CarInfo) wel eens bezocht. Hier heeft hij ervaring opgedaan met verschillende soorten software en autoreparatie lakken en heb heeft hij het schadeproces goed leren kennen.
In 2007 is Nieck Jan official dealer geworden van het BackOffice systeem Centrum van Elbé Development.
In 2017 wordt Centrum uitgefaseerd!
1 januari 2017 is Boschman Trading officieel dealer van PlanManager.
Bij ieder gesprek die Nieck Jan voert bij een bedrijf staat de analyse voorop. Hoe werkt het bedrijf en welke functies van PlanManager kunnen het bedrijf helpen bij de bedrijfsvoering. PlanManager optimaliseert het schadeproces en voorziet het management van de juiste informatie.
Klanten hebben aan Nieck Jan een goede gesprekspartner als het over software voor de autoschadebranche gaat. Gecombineerd met een luisterend oor en klantgerichte aanpak, is dat voor ons beiden prettig zaken doen!”
Naast deze adviezen, is Nieck Jan zich de laatste jaren zich gaan richten op de mogelijkheden van Social Media in de Schadeherstel branche. Vaak gaan de gesprekken dan ook over hoe het schadebedrijf zich kan onderscheiden middels Twitter en Facebook.
Nieck Jan heeft daarnaast zijn grote hobby oldtimers, met een voorkeur voor MG, ook naar social media gebracht, de weblog mgownersholland, Twitter en Facebook houdt hij de oldtimerwereld voortdurend op de hoogte en regelmatige updates over gebeurtenissen in oldtimerland, zoals beurzen, evenementen, rallysport worden dan ook snel op deze weblog geplaatst.
Nieck Jan Boschman gebruikt de volgende social media kanalen